Andrea De Adamich
Hlavní osobnost, která se zasloužila o sportovní oživení Alfy Romeo v závodech Turismo a Sport. Andrea De Adamich se narodil v Terstu v roce 1941. Jeho nástup přichází v roce 1964 na palubě modelu “Giulia TI Quadrifoglio” za Jolly Club. Vyhrává Mistrovství Evropy Turismo Marche s 1600 GTA v roce ’66 a ’67, přechází s Autodeltou ze závodů Turismo k mistrovství Marche. V roce 1970 vyhrává závod 1000 kilometrů Buenos Aires s modelem “33-3 litry”, ve dvojici s Piersem Couragem vyhrává v roce ’71 dva závody započítávané do mistrovství světa v Brands Hatch a v Watkins Glen. S Alfou závodí až do roku 1974.
Carlo Chiti
Projektant závodních vozů, Toskánec z Pistoie, promuje jako letecký inženýr v Pise v roce 1951. Jeho kreace umožnily Alfě obnovit její velkou sportovní tradici. Chiti vstupuje do speciálního experimentálního oddělení Alfa Romeo v roce 1952, v roce 1957 přechází do Ferrari, kde realizuje první monopost s motorem vzadu, který vyhrává mistrovství světa v roce 1961 s Philem Hillem za volantem. Ve Ferrari jako první zavádí “spoilery” na závodní auta, z nich se pak vyvinou křídla. Do Alfy se vrací v roce 1964 a zakládá Autodeltu (závodní oddělení Alfy), které vrátí k životu tradici výrobce ve světě závodů a která se v roce 1966 stane součástí Alfy. Alfu Romeo opouští v roce 1985.
Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES ČR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. |
|